הנושאים:
1 .דיני הקריאה. 2 .טעימה. 3 .דרשות הפסוקים. 4 .פרשת ויאמר. 5 .ק"ש ותפילין. 6 .מים.
השאלות:
א. הפסק במגילה והלל (2)
ב. דיני טעימה (2)
ג. המחלוקת בדרשות הפסוקים (3)
ד. דיני פרשת ויאמר (4)
ה. קריאת שמע ותפילין (3)
ו. להדר אחר מים (2)
התשובות
א. הפסק במגילה והלל 1 .בעי אי שרי להפסיק ק''ו מק''ש דאורייתא, או דאסור משום פרסומי ניסא. 2 . להלכה, בימים שהיחיד גומר את ההלל מותר להפסיק רק בין פרק לפרק, ובימים שאינו גומר מפסיק אף באמצע הפרק.
ב. דיני טעימה 1 .א''צ ברכה. 2 .השרוי בתענית מותר לטעום רביעית.
ג. המח' בדרשות הפסוקים 1 .כי במה נחשב הוא, הנותן שלום לחבירו לפני שמתפלל עשאו במה, וכן במה חשבתו לזה ולא לה', וזה במשכים לפתחו. 2 .צדק לפניו יהלך וישם לדרך פעמיו, אסור לעשות חפציו לפני שיתפלל, ואחר התפילה ה' עושה חפציו. 3 .שבע ילין בל יפקד רע, הלן שבע ימים בלא חלום נקרא חוטא,והמשביע עצמו מד"ת ולן לא מבשרין אותו בשורות רעות.
ד. פרשת ויאמר 1 .סדר הפרשיות, ציצית לעשות, והיה אף ללמד, שמע אף ללמוד. 2 .וכן כדי שיקבל עומ''ש ברישא, אח"כ עול מצוות, וציצית שנהגת רק ביום. 3 .להלכה באמירת ויאמר בערב מתחילים דהתחילו במערבא, וגומרים כיון שכבר התחיל. 4 .אני ה' אלוקיכם, אם אמר יאמר ג''כ אמת ואמונה, ואם לאו יזכיר יצ''מ בנוסח של הודאה.
ה. ק''ש ותפילין 1 .רב קרא ק"ש עם תפילין, מלבד מתי שהשליח התאחר מלהביא לו את התפילין. 2 .הקורא ק"ש ללא תפילין, הוי כעדות שקר וכמקריב עולה ללא מנחה. 3 .אם נפנה ונטל ידיו הניח תפילין וקרא ק''ש, הויא עומ''ש שלימה, כבונה מזבח ומקריב קרבן, וכאילו טבל.
ו. להדר אחר מים 1 .לק''ש אסור כיון שיעבור הזמן, אלא ינקה במידי דמנקי. 2 .לתפילה יהדר לפניו עד פרסה, ולאחריו פחות ממיל