הנושאים:
1 .זימון בשנים.
2 .ברכת הזימון.
השאלות:
א. עניה וקול (2)
ב. המח' בשנים שאכלו ורצו לזמן, והשמועות (6)
ג. ברכת הזימון (7)
להצגת התשובה הקש כאן
א. עניה וקול
1 .העונה אמן לא יגביה קולו יותר מהמברך, שנאמר גדלו לה' אתי.
2 .המתרגם לא רשאי להגביה קולו יותר מן הקורא, שנאמר והאלקים יעננו בקול.
ב. שנים שאכלו ורצו לזמן פליגי אי מזמנין, ולהלכה מצוה ליחלק. והשמועות
1 .ג' שאכלו חייבים לזמן, ודחי דילמא ב' הוי רשות.
2 .ג' אין רשאין ליחלק, ודחי דנקבעו בחובה.
3 .שמש על שתים אוכל, ודחי דרוצים להקבע בחובה.
4 .נשים מזמנות לעצמן והן כתרי גברי, ודחי משום דאיכא דיעות.
5 .ג' שיצא אחד לשוק קוראין לו, ש''מ לרב אין מזמנין, ודחי דכבר נקבעו בחובה.
6 .לר''י אחד יוצא בברכת חבירו, ש''מ דלא מזמנין.
ג. ברכת הזימון
1 .מנה''מ לזימון בשלשה, גדלו לה' אתי או כי שם ה' אקרא הבו גודל.
2 .בג' מצרפים גם מי שנמצא בחוץ, ובעשרה פליגי אי צריך לבא מפני שם ה', או לא כיון דנראין כעשרה.
3 .שנים מצוה ליחלק.
4 .הפסקה, א' לשנים ולא לשנים לא'.
5 .אם אין ביניהם מופלג, להו''א חילוק ברכות עדיף ונחלקו בזה, ולמסקנא יש לזמן, ואף שלא יצאו י''ח אין זימון למפרע.
6 .העניה בנברך ברוך ומבורך, ובברכו עונה אמן.
7 .בעה''ב בוצע משום עין יפה, ופליגי האם הבוצע מברך, או בעה''ב מפני ברכת האורח.