הנושאים:
השאלות:
א. צורת החיוב על הוצאה מרשות לרשות (4)
ב. צורת הפטור בהוצאה (9)
ג. מנין שהמוציא משוי למעלה מעשרה טפחים חייב (2)
ד. דין המוציא ע"ג ראשו (3)
ה. הקושיא בנתכון להוציא לפניו ובא לאחריו, והתי' (3)
להצגת התשובות לחצו כאן
א. צורת החיוב בהוצאה
1 .בימינו.
2 .שמאלו.
3 .חיקו.
4 .על כתיפו.
ב. צורת הפטור בהוצאה
1 .כלאחר ידו.
2 .ברגלו.
3 .בפיו.
4 .במרפקו.
5 .באזנו.
6 .בשערו.
7 . פונדתו.
8 .בין פונדתו לחלוקו.
9 .בשפת חלוקו מנעלו וסנדלו.
ג. מנין שהמוציא משאוי למעלה מעשרה טפחים חייב
1 .נשאו במוטות את המזבח שהיה עשר אמות כמו המשכן, ושליש נמצא מלמעלה.
2 .ארון תשעה וכפורת טפח ונושאים על הכתף, וא''א ללמוד ממשה על נושאי הארון מכיון שהשכינה לא שורה אלא על חכם גיבור ועשיר.
ד. הוציא ע''ג ראשו
1 .להו''א חייבים כמו בהוצל.
2 .רק בהוצל חייבים.
3 .למסקנא אף בהוצל פטורין, משום דבטלה דעתם אצל כל אדם.
ה. המתכון להוציא לפניו ובא לאחריו פטור ואיפכא חייב, ואשה החוגרת בסינר ומקבלי פיתקין לר''י בכל גווני חייבין. והקושיא
1 .לאחריו ובא לפניו נמי לא נעשתה מחשבתו, ולר''א אמרינן תברא, ודחי דנתכון לשמירה פחותה ועלתה בידו שמירה מעולה.
2 .קשיא דיוקא בדין לאחריו ובא לאחריו, ודחי דלמא חייב וקאמר דלא מיבעי שחייב בנעשית מחשבתו אלא חייב אפילו כשלא נעשית מחשבתו.
3 .בנתכון לאחריו ובא לאחריו, להו''א זו מחלוקת תנאים בפונדתו למעלה דקאמר רבי יהודה שאף לאחריו חייב ומשמע דלחכמים פטור, ודחי דלכו''ע חייב ור''י מייתי להו ממה דמודו.